پاورپوینت استرس

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
توضیحات:
پاورپوینت استرس، در 34 اسلاید.

هانس سلیه (Hans Selye) یکی از کسانی است که اولین پژوهش‌ها را درباره‌ی استرس انجام داده است. دیدگاه او در سال ۱۹۵۶ این بود که «استرس لزوما چیز بدی نیست و فقط به این بستگی دارد که شما چگونه دچار آن می‌شوید. استرسی که ناشی از کار خلاقانه‌ی چالش‌برانگیز باشد، مفید است در حالی‌که استرس ناشی از ناتوانی، احساس حقارت یا ضعف، زیان‌آور است».
سلیه بر این باور بود که تأثیرات زیست‌شیمیاییِ استرس صرف نظر از اینکه وضعیت مثبت یا منفی باشد؛ برای فرد تجربه می‌شود.پذیرفته شده‌ترین تعریف استرس (که عمدتا به ریچارد لازاروس (Richard S Lazarus) نسبت داده می‌شود) این است که استرس شرایط یا احساسی است که فرد زمانی به آن دچار می‌شود که احساس کند نیازهایش فراتر از منابع فردی و اجتماعی‌ای است که در اختیار دارد.
به بیان خلاصه، استرس احساسی است که هنگامی که فکر می‌کنیم کنترل‌ امور از دست‌مان خارج شده است، به ما دست می‌دهد.انواع استرس:استرس طبیعی دفاع بدن در برابر شکارچیان و خطر است. این پدیده را هورمون ها در بدن می سازند تا سیستم هایی را برای فرار از خطر یا مقابله با آن تهیه کند. این به معنای مکانیسم مبارزه یا پرواز است.

فهرست مطالب:
استرس
استرس در علم روانشناسی
تغییرات در بدن
استرس حاد
دلایل استرس
استرس مزمن
علائم استرس مزمن شامل موارد زیر است
و ...
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 173 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:512 کیلوبایت

 قیمت: 17,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت

  • گالری تصاویر :