تحقیق آموزش دست ورزی و حرکات ظریف در کودکان

دسته بندي : کتاب » آموزشی
توضیحات:
تحقیق آموزش دست ورزی و حرکات ظریف در کودکان، در قالب Word در 4 صفحه.

دست عضوی بسیار مهم در عملکرد انسان محسوب می شود. دست دو عملکرد مهم دارد. یکی عملکرد اجرایی که به وسیله ی آن فعالیت های روزمره ی زندگی مثل غذا خوردن و یا نوشتن را انجام می دهیم. دیگری عملکرد درکی که به جستجو و کسب اطلاعات حسی از محیط می پردازیم.
از بدو تولد مهارت دست ورزی نیز هماهنگ با سایر حیطه های رشدی، رشد می کند. در ابتدا حرکات کودک به صورت بی هدف هستند . به تدریح و با بزرگ شدن کودک و پیشرفت مهارت های حرکتی او طبق روال عادی رشد ، عملکرد های پیشرفته دست حاصل خواهند شد.
رشد مهارت های حرکتی ظریف در پسران دیرتر از دختران اتفاق می افتد. هم چنین برای رشد مهارت های دستی عوامل فرهنگی موجود در هرجامعه دخیل است. مثلا کودکان ژاپنی با چوب غذا می خورند و کودکان در برخی کشورها با دست غذا می خورند. این عامل باعث رشد زودتر مهارت های دستی در کودکان ژاپنی می شود.
دست ورزی یا رشد مهارت های دستی کودکان و انجام حرکات ظریف یکی از ویژگی هایی است که در انسان نمود بیشتری پیدا کرده است. وجود بخش وسیعی از قشر مغز برای حرکات دست و نیز انگشت شست در انسان بر خلاف حیوانات انجام کارهای پیچیده را ممکن ساخته است.

در طی این مقاله به تمرینات و بازی های تقویت کننده دست ورزی در کودکان می پردازیم. و روش هایی را جهت کار در منزل برای والدین پیشنهاد خواهیم کرد.
دسته بندی: کتاب » آموزشی

تعداد مشاهده: 1128 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:243 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد